Turbonun dayanılmaz hafifliği…

oğ may gad..

oğ may gad..

Hepinize iyi gezmeler sevgili okur, size yine bir Şam akşamından yazıyorum; niye yazıyorum, aha sebebi yukardakidir; 99-02 Saab 9-3 Viggen. Benim kızın plakasındaki harfleri kendilerine hitaben VG olarak seçmiş idim. Üretildikleri 3 sene boyunca toplam üretimi 3000 tane bu araçların, bizim burda (Şam`da değil, Ankara`da) bırakın yeni modellerini sıkça görmeyi, tutup bunlardan bitanesi ile karşılaşmayı beklemek hayaldir diyordum, ta ki bugüne kadar.

Bugün öğle arası internette olağan ikinci el Saab araştırmalarımdan birini yaparken bir de ne göreyim. Aha işte yukarıda gördüğünüz awesomness`ın aynısından bir tane satılık, hem de nerde, bizim mahallede. Nerdeyse bi taş atımı mesafe.

Gördüm göreli yerimde duramıyorum, internette ne var ne yoksa bulabildiğim şu 3, 4 saatlik süre içerisinde hepsini okudum, Viggen`i aldıktan sonra hangi upgradeleri yaparak yol tutuşunun iyileştirilebileceğini, yarı sentetik yağ yerine tam sentetik yağ kullanılması ve yağın da en fazla 10.000 km`de bir değiştirilmesi gerektiğini, ön marşpiyelin yere fazla yakın oluşundan dolayı kaldırımlara ve park bariyerlerine yanaşırken dikkatli olunması gerektiğini, üzerindeki 5 kollu stock jantların çukurlara düşülmesi durumunda eğilebileceğini ve fakat bunlardan öte, bir kere aracın sürüş karakteristiğine (burda bahsettikleri torque steer dedikleri hadise, yüksek torklu, önden çekişli araçlarda düşük viteslerde gaza aniden yüklenildiğinde ön tekerleklerin kendi kafalarına göre sağa ya da sola gitme istekleri oluyor, Nilsine`de de var, arada bi koltuktan hoplatıyor beni) alışıldığında Viggen`in tadından yenmeyecek bir araba İsveç dilberi haline geldiğini öğrendim.

Fabrika çıkış değerleri 2.3 4 silindir Turbo motoruyla 230 beygir ve 350 N/m tork, tabi bir kısım kullanıcı bununla da kalmayıp bir takım chip tuningler (bkz. BSA, Maptun) ve ekstra after-market upgradeler (bkz. Hirsch, K&N, Eibach, Jetex, vs.) ile beygir gücünü 300`e, torkunu da asfaltı yerinden sökercesine 450 N/m`ye çıkartmış. Ben işin o kadarında değilim tabi. 270 bhp ve 400 N/m kafi gelecektir, 🙂

Mevzunun tuning, performans vb. kısmını bir kenara bırakalım, yeni gelmiş okuyucular (eğer varsa) beni tutup da Imprezalarını patlatırcasına modifiye eden 21`lik veleterle ya da Doğan görünümlü Şahin`inin altına mavi neon taktıran varoşun Michael Knight`larıyla karıştırmasınlar. Asıl mesele, otomotiv endüstrisinde sayısız yeniliğe imzasını atmış, bulup bulabileceğiniz en güvenli otomobillerden bazılarını üreten, her şeyden ötesi nev-i şahsına münhasırlığını belki şimdi birazcık kaybetmiş olsa da diğerleriyle kıyaslandığında kat be kat fazla koruyabilmiş, sahiplerinin en çok düşkün olduğu otomobil markaları sıralamasında birinci sıraya oturmuş bu küçük İsveç firmasının, şimdiye kadar üretmiş olduğu en nadir bulunan, aslına bakarsanız koleksiyonluk bir parça olan bu aracına sahip olabilmek. Tabi bu ancak araç satılmadan ya sayısaldan ya süper lotodan ya da piyangodan bir ikramiye çıkması kadar olasılıklı bir durum.

Neyse o zaman sevgili okur, ben şimdi bi soğuk duş alayım, bi kendime geleyim, bi durulayım az.. sizi awesomness`ın full frontal`ıyla selamlayayım çıkarken. Hoşçakalınız.

oğğğ may gudnıss

oğğğ may gudnıss

edit: lithaen`in yorumuna istinaden ufak bir fotoşop çalışması yaptım, alternatif jantlar fena durmadı sanki, evet:

hoş hoş..

hoş hoş..

5 Yanıt to “Turbonun dayanılmaz hafifliği…”

  1. lithaen Says:

    EEaaa…. Avis bey, sizin bu tutkunuza binaaen Frankoforto’da gittiğim fuarda Saab standını da es geçmedim… Saab standı ve orada var olan araçların fotolarını ve dahasını da merak eder, Jant görmekten böğ demek istiyorum derseniz de gerisine de bakabilirsiniz…

    Jant isterseniz de sizi Ankara’da uygun bir dealer’ımıza yönlendirmeyi borç bilirim… 🙂 bizzat tarafımdan tasarlanmış jantlar emin olunuz Nilsine’ye yakışacaktır.. 😀

    işte o adres…

    http://picasaweb.google.co.uk/lithaen/Frankoforto?authkey=Gv1sRgCP32m6ispMLNSw#5386256844457333394

    En sondaki foto sizin için exclusive 🙂

    Bu arada siz daha iyi bilirsiniz ama dert beygir ise 2.3 lt ile 270 bg çok iddialı sayılmaz… adamlar ne turbolar yapıyolar artık… No?

  2. ımmşşş, elinize gözünüze yüreğinize sağlık lithaen beycim, bu arada yeni 9-5`i de flesh and blood olarak görmüş olmanız durumunu da az kıskanmadım değil hani, 🙂
    Jant olayına gelince, bu saab`ın arabalarında olduğu kadar, jantlarındaki tasarımları da bi enteresan, misal bkz. sizin fotolarda da olan yeni 9-5`in vector konfig.inin two-tone “ustura”lı jantları ve sanırım Frankoforto`daki fuara getirmedikleri Turbo X`in yine two tone 3×2 spoke jantları. Şimdi aklıma gelen iki tanesi bunlar, zaten muhtemelen gerisini de görmüşünüzdür webde diye tahmin ediyorum..
    2.3 motora 270 beygire gelirsek eğer, dediğiniz gibi elemanlar şimdilerde 1.4 motordan nerdeyse 150-160 beygir performans alıyor, doğrudur, ve fekat unutmayalım kü post`a konu olan awesomness nerdeyse 10 yaşında, o zamaki teknolojiyle de o performansı yakalamaları kanımca takdire şayan. Hoş benim upgrade mevzusu işin şakası, araç stock haliyle kontrol altında tutulması güç bi araba, değil ki ekstradan 40 beygir üstüne 50 N/m tork ile zaptedilebilsin. Ben onu bu haliyle de sevdim, severim, öperim onu..

  3. sputnik Says:

    yahu muhteşem frankfurter resimlerine bakıyodum da , 9-3 X SUV mi? vay anasını…o değil de bu 9-5 neymiş ya öyle? breh breh….(şaşkınlıktan şaşkınlığa gark.)

    bu arada sevgili avis, resimlerdeki üstü açık siyah 9-3 bizim komşudaki tomofilin aynısı olmakta geçen gün bahsettiğimiz. Belki muhabbeti kurarsak bi tür bindirir kanısındayım.

    beyaz da bi ayrı yakışıyor be derim ve samime sanay’dan “gülmek sana yakışıyor” ile çıkarım…

    p.s. şu dizayna hastayım arkadaş http://picasaweb.google.co.uk/lithaen/Frankoforto?authkey=Gv1sRgCP32m6ispMLNSw#5386255293209444866

  4. 9-3X, 9-3`ün station wagon modelinin 4 çeker versiyonu ve yerden az bir miktar yükseltilmişi oluyor, SUV değil de, crossover diyebiliriz. (otomobil şasisi üzerine 4çeker + yüksek süspansiyon; örn. volvo xc70, subaru forrester, audi A6 allroad)
    9-5 çok acaip oldu hakkaten, önümüzdeki sene satışa sunacaklar, bakalım bizim memlekete gelecek mi? Geçenlerde g.toğlanı GM yetkililerinden birisinin “Saab biterse Türkiye`deki lüks otomobilimiz Cadillac olur” şeklinde bir beyanına denk geldim internette, hoş artık GM`le alakaları iyice azalacak Saab`ın ama, distribütorlük olayında eğer Saab yerine Cadillac getirmeye başlamaya kalkarlarsa o Caddy`lerin egsozlarıyla GM Türkiye yetkililerinin bagajları ile ilgili çok güzel bağlantılar kurarım.
    “gülmek sana yakışıyor” üzerine ben de “kara basma iz olur, beyaz giyme söz olur” diye bir dudullamayla komenti noktalayayım o halde…

  5. yukarda bahsettiğim şahıs GM TR genel müdürü imiş, ahanda linkin parkın:

    http://www.hurriyetoto.com/oto/otoyasam/haberdetay.php?cid=9433

    Affınıza sığınarak kendilerine okkalı bir “easssiktir ordan!” çekmek istiyorum.

Bir Cevap Yazın

