butterfly effect.. (uçan tereyağı etkisi)

edit: iki hafta kadar önce uzuncana bir House MD seansından sonra yazdığım bir girinti araya girsin madem…

sene 97, kimi siz nisbeten genç okurlar belki hatırlamayacaklardır, o aralar üniversiteye giriş sınavı iki kademeli idi; bir ÖSS bir de ÖYS vardı. Tercihlerimizi de ÖSS`den sonra, ÖYS`ye girmeden önce yapıyorduk; şimdiki gibi puan belli, ona göre fakülte seç hadisesi yoktu o zamanlar. (biz o çift sınavlı neslin sonuncuları idik, bizden sonra sınava girenler kimbilir belki daha şanslı idiler bu tercih mevzuunda.. herneyse. Ki zaten duydum ki çift sınav sistemi geri geliyormuş seneye, tarih nasıl da tekerrürden ibaret, değil mi sevgili okur?)

Hatırlıyorum, Adana`daki evimizin salonunda tercih formundaki yuvarlakları karalıyoruz Peder Bey ve Valide Hanım`la birlikte, en tepelere opti mühendislikleri koyduk; fen lisesi mezunu bir eleman için çok da sıradışı tercihler değil aslına bakarsanız, ha, diyeceksiniz belki neden boğaziçi veya itü yoktu tercihlerin arasında, o da bir miktar benim istanbul şehrinden pek hazzetmeyişim, çok daha fazla miktar da kendime “büyüyünce böyle olmak istiyorum ben” diye bellediğim adamın opti mezunu oluşundan dolayı idi.

Banko tercihler olan endüstri, bilgisayar, elektrik elektronik, inşaat ve makine mühendisliklerini yazdıktan sonra durum karışmaya başladı biraz, ondan sonrası için hiç bir fikrimiz yoktu aslında, ilk beş tercih ne kadar kolay olduysa kalanlar o kadar zor oldu..

İşte o esnada, biz Peder Bey`le birlikte opti makine`den sonra opti entas`ı işaretlemeye karar vermiş ve kurşunkalem o minvalde yuvarlakları doldurmaya başlamışken Valide Hanım`ın itirazıyla karşılaştık. Sene 97, bundan 12 (ONİKİİİİĞĞ!) sene öncesi, daha entas`ın ne olduğu çok belli değil, bir nevi enformatik mühendisliği veyahut sistem entegrasyonu uzmanlığı gibi, sanki adı büyük kendi fıs bir dalga oluşundan korkuyor mimarlık ve mühendislik akademisi mezunu Valide Hanım. Belki de korkusunda haklı; şimdi eğri oturup doğru konuşalım,  biz de Peder Bey`le o tercihi yaparken kendimizden çok emin değildik.

Valide Hanım “bunun yerine Ankara Tıp yazsanıza?” dedi; ailede, aile dostlarının içerisinde şimdi sayamayacağım (sonra da sayamam muhtemelen) kadar çok doktor var, KBBcisi, hematoloğu, pediatrisyeni, nefroloğu, ortopedisti, romatoloğu, oftalmolojisiti… ne ararsanız.. Sonuçta bilinen, her daim geçerli bir meslek doktorluk. Neden olmasındı? Hacettepe için kafi miktarda Fen (hayatta en hakiki mürşittir, yanlış olmasın.) ağırlıklı puanı toplamam pek olası değildi, ama Ankara Tıp.. olabilirdi hakkaten..

Ama ne oldu, biz üste opti entas`ı, altına ankara tıp`ı yazdık.

Adana`daki evde, yemek masasının başında geçirdiğimiz o sıkıntılı “tercih” faslının üzerinden 12 (ONİKİİİEEĞĞ!!!) sene geçti sevgili okur. Hiç beklemediğim bir şekilde opti entas`a girdim, dörtbuçuk sene okudum, öncesinde bir sene mübadele öğrencisi oldum, arta kalan altıbuçuk senedir de inşaat işiyle uğraşıyorum.

Yalnız bazı zamanlar oluyor ki, düşünmeden edemiyorum; 12 (ONİKii..neyse, beni baydı ise bu kadar vurgu, size haydi haydi gına gelmiştir) sene önce o akşam, Adana`daki o evde, o cam yemek masasının üzerinde o yuvarlakları doldururken opti entas yerine ankara tıp`ı yazsa idim, ne olacaktı?

12 sene önce, 15 sene sonra..

12 sene önce, 15 sene sonra..

Bilmem? Olur muydu ki? Sanmıyorum aslına bakarsanız. Olmazdı muhtemelen. Ama yine de hayalini kurmak fena değil, kim bilir, belki yeni yetmeleri heveslenir, “hip” meslektir diye entas yazmaktan ziyade ankara tıp`ı “tercih” ederler?

Normal is really overrated?

Bir Cevap Yazın

