laptop blues..

İyi günler sevgili okur, bu girintide sizlerle son beş gündür uğraşmakta olduğum ve görünene göre bir kaç beş gün daha beni uğraştıracak bir laptop alışverişinden bahsedeceğim:

Herşey 5 Mart günü, halen kullanmak zorunda kaldığım HP makineme bağladığım mouse`un bozulmasıyla başladı; muhtemelen kablosundaki bir temassızlık nedeniyle mouse makineye bazen sinyal göndermiyor, ve imleç ekranda takılı kalıyordu. Sonunda sabrım taştı, mouse`u söktüm, çöpe attım, bastım Vatan Bilgisayar`a gittim, kendime Logitech`in en basitinden ufak optik laptop mouselarından bitane (V100) aldım.

Neden sonra, bu elektronik alışverişi hadisesinin “başlarsan gerisi gelir” doğasından kaynaklı olsa gerek, aldığımdan bu yana (3 senedir) çıkardığı bin türlü problem ve yaptığı işe sekiz boy büyük gelen kalıbı sebebiyle gençliğimi ve bel kemiğimi çürüten bu körolasıca HP makineyi de değiştirmeye karar verdim. İnternette yaptığım kısa bir araştırma sonucu fiyat-performans olarak da gayet uygun bir makine buldum; aha şudur:

asus_m51va

Efendime söyleyeyim; hemen patronun yanına gittim, dedim “böyle böyle, mevcut laptop sıkıntı yaratıyor, yetişmiyor, kafasına göre Outlook`dan mailleri siliyor, artık eceli gelmiştir, cami duvarına işemektedir, gereğinin yapılmasını arz ederim” şeklinde arzımı ettim, yukardaki makinenin şirket saflarına katılması için icazetimi, ve gerekli başlık parasını aldım.

Bütün bu araştırma, makineyi bulma ve gerekli fonları sağlama süreci yaklaşık iki saat içerisinde halloldu efem, ondan sonra internet sayfasından laptop`u gördüğüm Mavi Bilgisayar`ı (yazıda bundan sonra MB olarak geçsin) aradım, stok durumlarını sordum; “makine elimizde mevcuttur, stoğumuzda 5 adet var, alabilirsiniz” dediler. Gayet güzel. Atladım MB`ye gittim, saat 17:00`ye yaklaşmakta; henüz iş çıkışı saati olmamasına rağmen MB`nin bulunduğu muhitteki skimsonik trafik düzeni sebebiyle ortalık ana baba günü. Neyse ki kazasız belasız eciş bücüş park yerinde Nilsine`e bir yer bulduktan sonra mağazaya girdim.

MB Ankara merkezli bir “bilgisayarcı”. Bunlar bi aldılar yürüdüler, birsürü yerde şubeler açtılar, ama tabi on sene önceki “mahalle bilgisayarcısı” zihniyeti hala aynı şekilde, tam tekmil devam ediyor. Satış elemanları ne sattıklarından habersiz, teknik servis elemanlarının teknik servis hadisesinden anladıkları bilgisayara format atmak ve parça değiştirmekten ibaret. Neyse ki bu adamlarla muhatabiyetim genelde “al parayı ver makineyi”den öteye geçmediğinden çok da fazla maruz kalmıyorum bunların bu hallerine.

Aynı şekilde yine “al parayı ver makineyi” dedim, makineyi aldım, “teknik servise kontrol ettirin, kurulumu yapsınlar sonra” dedi satıcı bilgisayarcı, “peki” dedim, teknik servise gittim, makineyi kutudan çıkardılar, evirdiler çevirdiler.. ben sanıyorum ki işletim sistemi yükleyecekler, meğersem bunların kurulum dediği tarih saat ayarından ibaretmiş, halihazırda işletim sistemi kurulu geliyomuş makinelerde. Dedim “verin onu ben yaparım, teknik servise gerek yok” diye.. Neyse uzun lafın kısası makineyi çalıştırdım, bi gariplik var, BIOS`unu silip yeniden yükleyip ondan sonra kendini kapatıyor alet, tabi bi enteresan geldi bana bu, teknik servisçi çocuğu çağırdım “genç bi bahele” diyerekten, ancak tabi itin oğlu makine üçüncü açılışta bişey olmamış gibi gayet normal çalıştı, ben de bi miktar denyo durumuna düşmüş olduğumla kaldım.

Efem ondan sonra kurulumu tarih saat ayarını bilmemneyi yaptım, makineyi kontrol ettim, ilk açılıştaki o hadisenin olağan bir durum olduğunu zannederek MB`den çıktım, eve geldim. Evde Vista`nın gerekli updateleri yapması için makineyi internete bağlamak maksatlı yeniden çalıştırdığımda yine aynı BIOS Flash ekranıyla burun buruna gelince, yine bana hüsran zamanların başladığı bana dank etti, dişlerimin arasından bu elektronik alışverişlerinde habire işime taş koyan denyo şans tanrılarına küfrettim.

Cuma günü makineyi şirkete getirdim, bizim IT teknisyeni elemana teslim ettim, mevzuyu anlattım. Makinenin BIOS update`ini yaptık, gerekli programları yükledik, baktık sanki düzgün çalışıyor, ve fakat dün akşam makineyi yeniden açtığımda yeniden aynı problem nüksedince, artık bunu götürüp değiştirme zamanı geldiğine karar kıldım.

Bugün öğlen de, şirkette işleri halledip, makineyi değiştirmek üzere MB`ye yollandık, ben ve ITci arkadaş, MB`nin teknik servisine gittik, durumu anlattık, bizim savımız makinenin BIOS ROM`unun bozuk oluşu dolayısıyla elimizdeki bozuk laptopun aynı model başka bir makineyle değiştirilmesi iken, formatçı eleman bize “biz yardımcı olamayız, müşteri hizmetleri ile görüşün” dedi. Biz de “peki” dedik, müşteri hizmetlerine gittik. Orada Medusa kılıklı bir müşteri hizmetçisine derdimizi anlattık, dedik “böyle böyle, no BIOS no vitamin, çip bozuk, değiştiriniz piliz”, Medusa hizmetçi bize “eüüü ve fekat laptoplarda yetkili servisten “değiştir” veya “iade al” raporu olmadan bişey yapamayız, isterseniz biz gönderelim ama siz servise götürürseniz daha hızlı olur, biz götürünce sıraya giriyo, en az on gün belki onbeş gün beklersiniz” dedi. Yani afedersiniz may vulgar lenguıç ama, koduumun MBsi bilgisayarın parasını alana kadar eyvallah, ancak  sonrasında “hadi yallah” politikası izliyor. İçimden “Müşterinize beş hizmetinize on ulan” diye söverek, dışımdan da müstehzi bir gülümsemeyle Medusa hizmetçiye bakarak (allahtan taş olmadık) “kurda sormuşlar ensen neden kalın diye, “kendi işimi kendim yaparım” demiş, çaktın köfteyi, kokoş?” diyerek oradan ayrılıp Asus`un buradaki yetkili servisinin yolunu tuttuk.

Asus taa Avuçlar (a.k.a Öveçler)  mahallesinin tepesine bi yere servis açmış efendim, format başına 40 dolaresoriordan artı kadeve alarak, gelen müşterileri “onu değiştirdik bunu değiştirdik, yaşasın değişim rüzgarları, vindss ovv çeeynncc” diye oradan oraya savuraraktan gününü gün etmekte. Sıra bize geldi, yine meramımızı dilimiz döndüğünce anlattık, adam baktı “BIOS`unuz eski, update edelim, ondan olmuş, değiştir değiştir” dedi. Bunun üzerine biz de daha önce BIOS`u en son sürüme update ettiğimizi, ancak daha sonra ROM çipinin bozuk olduğundan mütevellit yine eski BIOS`u yüklediğini söyledik, tabi bu arada eleman bizi dinlememiş, içeri geçip makinenin BIOS`unu update etmeye başlamıştı. Update edilmiş BIOS`lu makinemizi aldık, elemana durumu tekrar açıkladık, “o zaman siz burda bi onbeş dakka kullanın makineyi, tekrar ederse bakalım neymiş” dedi Asusçu. Kullandık, netekim 6. açılışta BIOS yine sukoyverdi. Nihayetinde yaklaşık 20 dk süren bir inceleme sonucu eleman makineyi geri getirdi, “yarın bunu kutusuyla faturasıyla birlikte getirin, size değiştirme veya iade raporu vereceğiz, zira makinenizin BIOS ROM`unda problem var” dedi. Böyle sanki bir yerlerden tanıdık geliyor dedim bu teşhis, hmmm.

Sonuç itibariyle ne MB`nin ne de Asus`un teknik servisine bu ittiğimin makinesinin BIOS`unun bozuk olduğunu ilk defasında anlatamadık, bir sürü prosedür, bir sürü zaman kaybı. Şimdi adım gibi eminim ki, bu iade veya değiştirme sürecinde de sorun çıkacak, birincisi, bu benim makinenin aynısından stokta kalmamış, ikincisi makineyi benim aldığım tarihte uyguladıkları kampanya bitmiş, makinenin fiyatı %20 artıvermiş bir anda. Üçüncüsü işten zerre kadar anlamayan, maksadı “malı satarım üstüne de yatarım” dan ibaret, çar çakal tüccar zihniyetli insanlarla uğraşıyorsanız eğer, bu gibi sıkıntılar illa ki promosyon olarak aldığınız ürün/hizmet ile birlikte boğazınızdan aşağı tıkılıyor.

İşte böyle sevgili okur, bakalım işin sonu nereye varacak. Eğer düzgün çalışan bir laptop edinebilirsem sizi gelişmelerden haberdar ederim. Now windows is shutting down, please do not unplug your kompiter. Hadi çüüs.

Bir Cevap Yazın

