Krep böreği olur mu ki?

Sayın okur, sıkıntıdan aklımı kaçırmak üzereyim. Atarinin başına çöktüm kaldım, iki satır birşey yazayım dedim, o da olmuyor. Afedersiniz, kafamın içi o***pu bohçası gibi bu akşam.

O karışıklığın içinde, odadan salona, salondan mutfağa, mutfaktan odaya, evin içinde gezinip dururken aklıma başlıkta yazdığım mevzu geldi, büyük ihtimalle geçen Pazar sabahı Valide hanım bize kahvaltıda krep yapmış oluşunu hatırladım, oradan. Mutfak işi de oldum olası ilgimi çektiğinden (bulaşık hariç), “Acep bu krep olayını bir basamak ileri götürebilir miyim?” diye kendime sorar buldum kendimi. Benim plan şöyle, temel olarak, olabilirse tabi;

İlk önce yarı pişmiş 7 ya da 9 adet, mümkünse çapı 24 cm`den küçük olmayan krep hazırlayıp bir kenara alıyoruz, krepleri tam pişirmiyoruz ki fırınladığımızda iyice kuruyup yanmasınlar. Ardından krep böreğinin içini hazırlıyoruz, yine benim fikrim her katmanda farklı bir sebze kullanarak, misal 6 katman olacaksa 3 farklı sebze ve 1 dolgu mlz ile (örn kırmızı çarliston biber-b.peynir, patlıcan -b.peynir ve kabak-b.peynir gibi) bu içi hazırlamak. Dolguyu hazırlarken de fırınlamadan sonra sebzelerin fazla diri kalmalarını istemiyorsak (ki ben istemem şahsen) sebzeleri bir miktar z.yağında öldürmekte fayda var.

İçleri de hazırladıktan sonra (bu içlere isteğe göre dereotu veya maydonoz da eklenebilir, hatta bir miktar taze soğan ve acı biber salçası da konulabilir) sırayla bir krep, üzerine 1 no`lu iç, üzerine bir krep, üzerine 2 no`lu iç, üzerine bir krep, üzerine 3 no`lu iç şeklinde, elimizdeki kreplerin tümünü kullanana kadar üst üste diziyoruz (bkz şekil 1)
Krepleri ve içi böyle lazanya misali lamine ettikten sonra üzerini bir miktar yumurta sarısı sürerekten ve susam ve/veya çörek otu serperekten kapladıktan sonra 170-180 derece ısıtılmış fırında 15 ila 20 dk arası pişirdikten sonra, çıkarıyoruz, dilimliyoruz, istenirse hafif sarmısaklı yoğurtla, istenirse sade servis ediyoruz.

Bi boş vaktimde deneyeyim bakayım. Herkese iyi akşamlar.

4 Yanıt to “Krep böreği olur mu ki?”

  1. yumurtanın üzerine neden yumurta sarısı sürdüğünü çok anlamamış olsam da güzel olmuş fikir. tam pişmiş kreplerin arasına istediğin kdar pişmiş sebzeleri koysan fırınlamasan olmuyor mu bilemedim? peynir de koy bi yerlere şöyle tam yağlı beyaz yavaş yavaş erisin… =)

    benim bi arkadaşımın annesi kreplere baklava taklidi yaptırmıştı. şöyleki dayamış cevizi senin dediğin gibi her katın arasına (krepleri tuzsuz yapmış elbette) sora üstüne de baklava şerbeti.. hiç fena olmuyor söyliyim..

  2. piel roja Says:

    hocam,
    olmadı bu böyle. ölçeksiz vermişsiniz. hangisinden ne kadar kattınız, hangisinin tadı daha baskın olacak gibi sorular havada asılı kaldı bi süre. sonra baktı ilgilenen yok. yere düştü. yazık oldu..
    halkı bilgilendirirken lütfen biraz daha itina gösterelim…cık ..cık..cık..

  3. Avis Durgan Says:

    Hanımlar, deminden beri sizlere cevaben ne yazayım diye düşünüyorum, yok, fıs.. Durdu kafam yine. Dolayısıyla ben vazgeçtim sebzeli krepten falan, ki zaten etseven bi insanım, pirzolaya köfteye falan vereyim kendimi.. evet evet..

  4. piel roja Says:

    Amacımız sizi demoralize edip vazgeçirmek değil, durumu azcık kaşıyıp yaratıcılığı geliştirmekti ama bu sefer ters tepti galiba.
    ben pirzola sevmem. fakat böyle sevdircek bir atraksiyon hazırlarsanız lejantlı ölçekli felan.. durumu değerlendirebilirim:PP

Bir Cevap Yazın

