pavır ov day grafiks prosesör

Efendim merhabalar, umarım afiyettesinizdir, herhangi bir yaramazlık yoktur gidişhatta. Beni sorarsanız eğer (okuyucuyu çok pis yönlendiririm valla), ben de iyiyim. Daha doğrusu kötü değilim. İdare ediyorum. Bir idare lambası bir de ben.. Hah hah hay..

Alttaki girintiden de hatırlayacağınız üzere bundan iki hafta önce kadar benim evdeki atariyi yeniledim, akşamüstü biralamalarına bir müddet ara verdim, bir süredir “oyuncu” olarak uzak kaldığım, haliyle gözden de uzak olunca ne denli keyif aldığımı hafiften unutmaya başladığım aleme geri döndüm, hemi de ne dönüş.

Şu son iki hafta içinde sırasıyla Sovyet ultranasyonalistleri ile radikal Arap teröristlerinin birlikte kurduğu bi organizasyonu çökertip bir nükleer felaketi önledim (aaa, 24 olmuş ya bu), ardından Kuzey Kore ordusunun işgal ettiği, Güney Pasifik`teki bir adaya gittim, bir de ne göreyim; adayı Korelilerden iki milyon yıl kadar önce uzaylılar işgal etmiş, önce bir tümen Koreliyi, ardından yecüc mecüc taifesi uzaylıları heder ettim. Son olarak, savunma sektöründe iş yapan bir firmanın, genetik mühendislik, telekinezi ve klonlama üç ayağı üzerine oturmuş gayet gizli ve gayet yasadışı bir operasyonunu ortaya çıkarıp çanlarına ot tıktım, bu esnada “The Ring” filminden fırlamış sahneler yaşadım, fena korktum. (daha fazla bilgi için sırasıyla “Call of Duty 4, Crysis ve F.E.A.R.)

Yani gerçek hayatta yaşamakta olduğum atıllığı, sanal ortamlarda aksiyonun (gelecek olan avam tabiri hoş görünüz) “dibine vurarak” kompanze ediyorum. Eğleniyor muyum? Hem de nasıl.. 🙂

Kimine göre büyük bir vakit kaybı, pek de azımsanamayacak bir hacme sahip (ve benim de içinde bulunduğum) bir kitleye göre ise “interaksiyon” içerdiği için diğer “hoşça vakit geçirme” araçlarından daha “etkili” bir fenomendir bilgisayar oyunları. Fikir paylaşımı, iletişim ve eğlencenin giderek sanallaştığı bu zamanlarda yıllık 30 küsür milyar dolar (2005) ciro yapan ve büyük bir hızla da büyümesi (2011 beklenen ciro 60 milyar dolar) pek de şaşırtıcı olmayan bir sektörün, insanın hayalgücü ve teknik kabiliyetinin “çıktı”larını bir arada gösterdiği, hatta kimi zaman bu gösterinin korkutucu (ardamardar`ın deyişiyle “ağlatıcı”) boyutlara vardığı ürünleridir. Diğer eğlence medyalarıyla (tv, film, müzik, kitap, vs.) karşılaştırıldığında, bir oyunu meydana getirmek için gerekli insan gücünün, diğer bahsi geçen medya ürünleri için gerekli olanın en az 10 katı olması bile bu işin aslında pek de “çocuk oyuncağı” olmadığına kanaat getirmek için yeterli sebeptir bence.

Bu konuyla ilgili daha sonra daha başka şeyler de yazmak istiyorum, bakalım, eğer oyundan vakit kalırsa karalayacağım bir iki satır daha..

2 Yanıt to “pavır ov day grafiks prosesör”

  1. piel roja Says:

    hocam oldu mu şimdi yaaa.. bula bula aktivite bunu mu buldun. bilgisayarın başına tıkılıp kalmayınız.
    hele bilgisayar oyununu hiç mi hiç anlamam. o yüzden de böyle atar tutarım:)

  2. Avis Durgan Says:

    E efem siz değil miydiniz bir önceki girintiye yaptığınız yorumda “allahın Ankara`sında da ne yapılır ki yahu?” diyen? 🙂 Hoş tabi benimki de işin biraz kolayına kaçmak oluyor, şimdi aktivite bulmak için kalkcan, gezcen, dolaşıcan, arayacan, tarayacan.. Benim gibi kronik tembellikten muzdarip bir insana zor, çok zor.. 🙂 Hele ki Ankara`da.. daha da zor.. 🙂

    Ayrıca, atış tutuş serbest blog`da, dolayısıyla her türlü kapıp koyvermeler kabulumüzdür, en nihayetinde feedback üzerine kurulu bir sistem bu. Çekinmeden atıp tutabilirsiniz Piel, 🙂

Bir Cevap Yazın

