Köstence, 12. gün, veya “ELMAÇEKİRDEĞİİİ!!!…”

appleseed.jpg

Ohha!… Yuhha!!… Öeeehh!!!  Olur da bu kadar mı olur? Yani olabilir mi daha doğrusu?  

CG`yle Anime birbirine karışmasın diyenlerdendim, az evvel Appleseed adında bir anime seyrettim, dibimin yere düşen parçalarını toparlamakla uğraşıyorum şu an. O Mecha`ların güzelliği, aksiyon sekanslarının mükemmelliği, sesler, efektler… Şerefsiz yönetmen ilk sekansda benim fikirlerimden birisini aşırmış, görünce hem dellendim, hem acaip sevindim; iyice alçalan VTOL araçtan altı tane Mecha atlıyor, yere indikleri anda ilk bir iki saniye ayakları üzerlerinde kayıyorlar, ardından atladıkları araçtan kazandıkları bağıl hız yönünde koşmaya ve karşılarındaki düşmana ateş açmaya başlıyorlar. Neredeyse birebir kafamdaki storyboard. Ben kafamda kuradurayım daha, Japon yapmış arkadaş. 

Belki de şimdiye kadar seyrettiğim görsel olarak en “kusursuz” animeydi bu. Aslında bu kadar kusursuz olması haliyle doğallığını da kaybetmesine sebep olmuş. Yapılar, mekanlar, araç, gereç, ekipman derseniz mükemmel. Hele hele Mecha`lar bu kadar mı gerçek olur yarabbi. Yalnız cell shade karakterlere gelince iş, bir miktar aksıyor. Hatta öyle ki, seyrettiğiniz filmdeki robotlar ve makineler, sözde “insan” karakterlerden çok daha “gerçek” görünüyor gözünüze. Kim bilir, belki de filmi yapanların amaçlarından birisi de buydu, çünkü aslında seyrettiğiniz insan karakterler… ehhehi, spoiler oluyordu nerdeyse…  Arkadaşım, kısa kesiyorum, anime seviyorsanız, daha da önemlisi Mecha seviyorsanız, internet bağlantınız ve de sabrınız elveriyorsa (1.16 GB, vışş, amma indirmişim) veoh.com`dan “Appleseed” diye arattırın, bulun, indirin, seyredin. Felaket klişe bir senaryoya, fakat bir o kadar da tatmin edici bir görsel şölene hazır olun. Son zamanlarda seyrettiğim filmlerden hep “lan birşeyler eksik kaldı sanki” diyerek ayrılmıştım, bunun tadı damağımda kaldı. On numara olmuş gerçekten.

Bir Yanıt to “Köstence, 12. gün, veya “ELMAÇEKİRDEĞİİİ!!!…””

  1. ardamardar Says:

    sevdin di mi veohu kerata. ben artik content konusunda hic tereddut etmiyorum. Hersey sinirsiz ve internetten oldugu icin izlemeye ayirdigim gunluk zamani gayet bilincsizce kullaniyorum. izlemem gereken bissuru sey birikti. hepsi ayni derecede ayni ve ayni derecede birbirinden farkli, yaratici ve kafa acici. en dandik animasyonda yaratici birkac dakika bulabiliyorum. O yuzden farketmiyo ne izledigin. Dunyadaki herseyi izlemeye yemin ettim. ehehe

    (Gecen gun cok boktan bi anime izledim. Ama cok garip bir iki kare ve bir tane de kahraman vardi. Bi de kahramanlar arasi iliskileri anlayamadim. Cok belirsizdi. Kim esas oglan baya bi sure anlasilmadi. Esas oglan saban cikti falan. ama denemisler, degisik olmus. Adini bile hatirlamiyorum.)

Bir Cevap Yazın

