Ucan Tekme…

Alakasiz baslik atasim geldi bu entry’ye, ama goruyorum ki attigim baslik yazacaklarimi sekillendiriyor kafada, hatta hatta niyetlenip de yazmayi dusundugum mevzuyu unuttum bile.

Gecen gun Mortal Kombat aldim benim PS2’ye, bu ara onu oynuyorum, gelsin kombo gitsin fatality, oyle mutlu mesut, kanli kanli takiliyorum evde. Makineye karsi oynadigim zaman genelde ilk dort adami kolay geciyorum, bazen 4. cuye bi raund veriyorum dikkatsizlikten, ama 5. adam illa ki canima okuyor. Atari acigimi buldugu anda affetmiyor, daha benim eleman yere dusmeden havada uc tekme sekiz tokat yiyerekten ve ne oldugunu anlayamayaraktan kaybediyorum maci.

Gozlemim sudur ki, oyunlarda basarisiz olma durumuna en siddetli tepkiyi bu dovus oyunlarinda veriyorum. Gerilim hat safhada oluyor oynarken, ozellikle sonraki adamlarda yukarida da dedigim gibi en ufak bir hata yapma sansi yok. Konsantrasyondan ote, reflekslerin de cok gelismis olmasi lazim oyunu oynayabilmek icin, el-goz-beyin koordinasyonun pik yapmasi, hatta hatta beyini devreden cikarip direk omurilikle oynamak gerekiyor bu gibi oyunlari, cunku “hmm, acaba bir sonraki hamlemi nasil yapayim?” diye dusunurken siz, atari 7 vurusluk kombonun 5. sine gelmis oluyor.

Yenilince verilen tepkiye gelince; mesela bir strateji oyununda, misal Command&Conquer, oynadiginiz gorevi kaybedeceginiz yavas yavas belli olur, bir yerden sonra ne kadar debelenseniz, tirmalasaniz da atarinin uzerinize saldigi birimlerin ardi arkasinin kesilmeyecegini ve en nihayetinde zor bela kurdugunuz ussun yerle yeksan olacagini bilirsiniz ve kabullenirsiniz. O tip oyunlar yenilgiyi hazmetmek icin gerekli olan zamani size verirler. Veya FRP’ler, de ki Baldur’s Gate, onda da partinizi kuvvetini gozune kestiremediginiz baska bir grubun uzerine saldiginizda, veya tersi durumda, gidishati kestirebilme sansiniz vardir. Partiniz de toptan telef olursa bir onceki save’den tekrar deneyebilirsiniz.

Ama gelin gorun ki bu dovus oyunlarinda oyle bir sansiniz yok, surekli artan bir gerilim, “lan acaba bir sonraki adam daha mi zor?” stresi iyice zorlamaya basliyor sizi, ve ekranin karsisinda sozde kontrol ettiginiz dovuscu, rakibi tarafindan yerden yere vurulurken elinizden hicbir sey gelmemesi, iki raundu da bir anlik dikkatsizliginiz yuzunden pisi pisine kaybetmeniz, ve ustuste ayni rakiple 7 mac yapip yedisini de ayni hatalar yuzunden vermek bardagi tasiran son damla oluyor, okkali bir kufur savuraraktan gamepad’i yere carpar bir halde buluyorsunuz kendinizi.

Yenilgiler ani ve tamamen sizin kontrolunuz disinda oldugundan sanirim, fevri ve kontrolsuz tepkiler veriyorum ben de.

Yani aslinda boyle iste gucte delirdiyseniz, bunaldiysaniz, gozunuzu kan buruduyse, alinip oynanir oyun, stres atarsiniz, ama dedigim gibi daha da sinirlenip atariyi televizyonu kirma ihtimaliniz var.. Ona gore dikkatli olun derim ben..

Bir Cevap Yazın

